16 kolovoza 2010

Brojevne gredice i brojke / Number rods and numerals

Pribor se sastoji od 10 brojevnih gredica i od 10 drvenih pločica s brojevima od 1 do 10.
Cilj ove vježbe je pridruživanje simbola (brojke) količini (broju) - i obrnuto, te priprema djeteta za računske operacije. U mojoj vrtićkoj grupi djeca ovu vježbu najčešće rade nakon 4 ili 4,5 godine. Važno je da dijete (kojem ću pokazati ovu vježbu) potpuno samostalno može napraviti vježbu s brojevnim gredicama i vježbu s brojkama od brusnog papira (jer je u ovoj vježbi bitno da dijete imenuje simbol za broj).
~
Material consist of 10 number rods and 10 printed numerals from 1 to 10 on wooden tiles.
The aim of this exercise is to match the number to numeral (the symbol) - and vice versa, and prepare the child for mathematical operations. In my classroom, kids mostly work this exercise when they're 4 or 4.5 years old. It is important that child (which I will demonstrate this exercise) can do Number rods and Sandpaper numerals exercises independently (it is important, in this exercise, that a child already knows to appoint a numeral). 
Vježbu s brojevnim gredicama i brojkama pokazujem u dva dijela (oba dijela čine osnovnu prezentaciju):
  1. pridruživanje brojke brojevnoj gredici
  2. pridruživanje brojevne gredice pločici s brojkom
I show the exercise with number rods and numerals in two parts (both parts are the basic presentation): 
  1. joining numerals to the number rods  
  2. joining number rods to numerals
Ad 1.
Dijete na tepih donosi brojevne gredice na već poznat način. Zatim donosi kutiju s brojkama. Prvi put odgojitelj pokazuje kako se iz kutije vade brojke. Kao što se može vidjeti na fotografiji, brojke se slažu po redu. Nakon svake izvađene brojke, odgojitelj prvo pita dijete poznaje li tu brojku a dijete ju imenuje (naučilo je imenovati brojke u vježbi s brojkama od brusnog papira koju ću opisati drugom prilikom).
~
Child (on the way already known) bring number rods on the rug. Then she bring the box with the numerals. The first time teacher shows how to extract numbers from a box. As can be seen in the photograph, the numerals are placed in a column. After all the numerals were placed, the teacher first asks whether the child knows to appoint the numeral and the child shall be appointed (she learned the names of the numerals in the Sandpaper numerals exercise, which I will describe some other time). 

Kad smo sve brojke izvadili iz kutije i stavili na tepih, odgojitelj uzima gredicu br. 10 (najveći broj), izbroji segmente opipavajući dlanovima (opis i fotografija su u ovom postu), te gredici pridružuje pločicu s brojkom 10 [odgajatelj pokazuje način rada s brojkom 10 jer se dijete prvi put susreće (u Montessori vježbama iz matematike) s tom brojkom - u brojkama od brusnog papira je naučilo brojke od 0-9]. Brojke slažemo na desni dio gredice i između gredica ostavljamo mali razmak:
~
When we have all the numerals out of the box and put it on the rug, the teacher take the number rod no. 10, count segments with palms (description and photo are in this post), and joining the numeral 10 to the number rod no.10  [the educator shows the numeral 10 because child first encounters (in the Montessori exercises in mathematics area) this numeral - sandpaper numerals are 0-9]. We place the numerals on the right side of the number rods, and we leave some space between the number rods: 

Ovisno o potrebama i interesu djeteta, gredice ne moramo složiti po redu. Ako ne slažemo po redu, sigurni smo da dijete ne radi mehanički.
~
Depending on the needs and interests of the child, number rods do not have to be placed in order. If we do not place it in order, we are sure that the child does not work mechanically.

Ad 2.
Pločice s brojkama vratimo na desni rub tepiha (naravno, samo ako radimo s dešnjakom):
~
We put tiles with numerals back on the right edge of the rug (of course, only if we work with right-handed): 

Odaberemo jednu pločicu s brojkom (npr. br. 4), i stavimo ju na sredinu, ispred djeteta:
Select one numeral (eg no. 4), and put it in the middle, in front of the child: 

Djetetu kažemo: Pronađi gredicu broj 4. Ono ju pronalazi, izbroji crvene i plave segmente na poznat način (opisan ovdje) i pridružuje brojku odgovarajućoj brojevnoj gredici.
~
We say to the child: Find number rod no. 4. She finds it, count red and blue segments, on the way already known (described here), and join the numeral to the appropriate number rod. 

Nasumce izdvajamo brojke na pločicama, a dijete traži odgovarajuću gredicu.
We are taking numerals randomly, and child is looking for appropriate number rod. 

Primjeri nekih dodatnih vježbi: / Examples of some extensions:
  • Dijete odlaže brojevne gredice proizvoljno po sobi dnevnog boravka (na pod, na policu ili ormar...). Zatim uzima pločicu s brojkom i traži odgovarajuću brojevnu gredicu. Djeca isto mogu raditi i po nalogu. / Child put number rods across the classroom, as she wants (on the floor, shelf or closet ...). Now take the numeral and looks for the appropriate number rod. Children can also work per order. 
  • Odgajatelj djeci podijeli brojevne gredice i brojke. Svako dijete traži prijatelja koji ima broj za jedan manji ili veći od njegovog (ovisno o dogovoru djece ili nalogu odgajatelja). Mlađa djeca mogu istu aktivnost provesti tako da traže prijatelja s istim brojem. Kad su se parovi međusobno pronašli, brojevne gredice i brojke odlažu na tepih. / Teacher gives number rods and numerals to children. Every child searches for a friend who has one number smaller or bigger than his (depending on how the children agree, or what the teacher told). Younger children can do the same activity to seek a friend with the same number. When the pairs found themselves, they put number rods and numerals on the rug. 
  • Dijete izabire jednu brojevnu gredicu, izbroji segmente na njoj i hoda (na mjestu ili naprijed) onoliko koraka koliki je broj brojevne gredice. Ako je uzelo gredicu br. 6, treba hodati 6 koraka i naglas brojati svaki korak. Isto se može i samo s brojkama. Druga varijanta iste vježbe je da dijete stoji mirno dok broji, a kad kaže zadnji broj - čučne. Još jedna varijanta (indirektna priprema za parne i neparne brojeve) je da dijete čučne ili jače udari stopalom pri izgovoru parnog ili neparnog broja. / The child chooses a number rod, numbered segments on it and walk (on the spot or forward) as many steps as the number of number rod is. If she took the number rod no. 6, she should walk 6 steps and count each step out loud. The same can be done with numerals only. Another variant of the same exercise is to stand still while she counts, and when she says the last number - squat down. Another variant (indirect preparation for even and odd numbers) is that children squat down or march harder during the pronunciation of the even or of the odd number. 
  • Crtanje brojevnih gredica s ravnalom i bojanje. Djeca koja znaju, mogu napisati odgovarajuću brojku. / Drawing number rods with a ruler and coloring. Children who know how to also can write the appropriate number. 
  • Rad na udaljenim tepisima: na prvom su brojevne gredice, na drugom su brojke - nije bitno da li je sve složeno po redu ili nije. Starije dijete ili odgajatelj kaže djetetu: Donesi mi broj 7. Dijete treba na tepih s brojkama donijeti brojevnu gredicu br. 7, prebrojiti segmente na njoj i prisloniti pločicu s brojkom 7 na brojevnu gredicu. / Working on two distant rugs: number rods are on the first rug, numerals are on the second rug. It doesn't matter if you place number rods in order or not. Older child or teacher say to the child: Bring me the number 7. The child should bring number rod no. 7 on the rug, count the segments on it out loud, and lean the numeral 7 on the number rod.


Kad smo isto napravili sa svim brojevnim gredicama i brojkama, radimo obratno - brojke premjestimo na prvi tepih, a brojevne gredice na drugi tepih:
When we did the same with all number rods and numerals, we do the opposite - move the numerals on the first rug, and number rods to another rug: 
  • Dijete čita brojke na pločicama po redu i obratno. To je djeci poprilično komplicirano. / The child reads the numerals on the tiles, and then read backwards. It is quite complicated for children. 
  • Računske operacije s brojevima od 1 do 10. Dijete treba složiti brojevne gredice i brojke kao u osnovnom načinu rada (na početku ovog posta je opis): / Math operations with numbers from 1 to 10. The child should placed number rods and numerals as in the basic mode (at the beginning of this post is a description): 

Zbrajanje: Svakoj brojevnoj gredici dodamo još jednu, odgovarajuću, gredicu tako da njihov zbroj iznosi 10:
Addition: Each number rod add another, appropriate, rod so that their sum is 10 :
9+1=10, 8+2=10, 7+3=10, 6+4=10

Brojevna gredica br. 5 je ostala sama, bez para. Nju okomito rotiramo na suprotnu stranu i kažemo: 5 plus 5 je 10, te pločicu s brojkom 5 preselimo na kraj brojevne gredice. Tako se nadomješta "nepostojeća", druga, brojevna gredica br. 5.
~
Number rod no. 5 is single, it has no pair. We rotate it vertically to the opposite side and say: 5 plus 5 is equal to 10, and move numeral 5 to the end of that number rod. It replaces the "nonexistent", another, number rod no. 5.


Ovo, što smo napravili s brojevnom gredicom br. 5, je zapravo indirektna priprema za množenje (5×2=10).
This, what we did with the number rod no. 5, is actually an indirect preparation for multiplication (5 × 2 = 10). 

Oduzimanje: (nastavak gore opisanog zbrajanja) Prvo oduzimamo 10-5 (brojevnu gredicu broj 5 rotiramo natrag, vraćamo ju na početno mjesto - to predstavlja indirektnu pripremu za dijeljenje 10÷2=5) i kažemo: 10 minus 5 je 5. Također, sve ostale brojevne gredice s brojkama vraćamo na njihovo mjesto i naglas govorimo 10 minus 4 je 6, 10 minus 3 je 7 itd.):
~
Subtraction: (continued above-described addition) First deduct 10-5 (number rod no. 5 rotate back, return it to the initial position - it is indirect preparation for the division 10 ÷ 2 = 5) and say: 10 minus 5 equals 5. Also, the remaining number rods and numerals going back to their place as we speak aloud: 10 minus 4 equals 6, 10 minus 3 equals 7, etc.): 
  • Zbrajanje s dvije brojevne gredice: od dvije brojevne gredice radimo jednu gredicu - npr. broj 3. Uzmemo gredicu broj 2, izbrojimo segmente pa stavimo gredicu broj 1 pored nje, u nastavku. Na novonastaloj brojevnoj gredici prebrojimo do tri. Na kraj prislonimo pločicu s brojkom 3: / Addition with two number rods: we make one number rod of two other number rods with smaller number - for example number 3. Take number rod no. 2, count segments and put number rod no. 1 beside it, immediately behind it. We count to three on the new number rod. At the end of the new number rod lean numeral 3:
Oduzimamo na isti način: 3-1=2; brojevnu gredicu br.1 vraćamo ispod gredice br.2.
We are doing subtraction the same way: 3-1=2; number rod no. 1 put back, below number rod no.2.

Napomena: brojevna gredica br. 2 se "ponaša" kao gredica br. 5 (rotiramo ju, kao što je opisano i prikazano na fotografiji iznad, za gredicu br. 5): dijeljenje 4÷2=2 ; množenje 2×2=4
~
Note: number rod no. 2 is "behaving" as number rod no. 5 (rotate it, as described and shown in the photograph above, with the number rod no. 5): division 4÷2=2; multiplication 2×2=4
  • Zbrajanje i oduzimanje do 20: za primjer sam uzela brojevne gredice br. 10 i br. 2. U nastavku brojevne gredice br. 10 sam stavila brojevnu gredicu br. 2. Segmenti se naglas broje do 12 na već poznati način. Na zadnji dio novonastale brojevne gredice prislonimo pločicu s brojkom 1 i s brojkom 2 (jednu pored druge) ili pločicu s brojkom 10, a preko nule stavimo brojku 2:
~
Addition and subtraction to 20: I took a number rod no. 10 and no. 2 for example. I placed number rod no. 2 immediately beside number rod no. 10. The segments are counted aloud to 12 on the already known manner. On the last part of the new number rod (no. 12) lean numeral 1 and numeral 2 (next to one another); or a numeral 10, but cover zero with the numeral 2: 



Napomena: zbrajamo brojeve čija je suma manja ili jednaka broju 20 jer dijete uči brojati do dvadeset tek u trećoj skupini pribora iz matematike (Seguinove ploče). Možemo spajati i više od dvije gredice (za brojeve veće od dvadeset) kada smo sigurni da je dijete za to spremno i da zna simbole za br. 20 i više.
~
Note: Summarize the numbers whose sum is less than or equal to the number 20 because the child learns to count to twenty in the third group of math materials (Seguin bards). You can connect more than two number rods (for the numbers greater than twenty) when you are sure that the child is ready for it and know the symbols for the number 20 or more.

I'm linking up to:

10 kolovoza 2010

100 sljedbenika! / 100 followers!




Zeljela bih zahvaliti svim sljedbenicima i onima koji to nisu, ali redovito citaju moj blog (a znam da ih ima dosta jer osobno dobivam povratne informacije). 
Zahvaljujuci ovom blogu stekla sam (virtualna) poznanstva s mnogim dragim ljudima sirom svijeta.
Takoder moram spomenuti da me vesele svi komentari koje citam na svom blogu. 
Hvala vam na podrsci u pisanju i stvaranju novih aktivnosti za djecu!
~
I would like to thank all the followers and those who are not, but read my blog regulary (and I know that there are a lot of them, because I get feedback personally). 
Thanks to this blog I have acquired a (virtual) acquaintance with many nice and precious people here, in Croatia, and around the world.
Also, I must mention that I look forward to reading all the comments you are leaving me.
Thank you for your support in writing and creating new activities for the kids!

07 kolovoza 2010

Update linkova / Links update

Napravila sam mali update linkova Blogovi koje volim, Zanimljive stranice i Zanimljive knjige (linkove ćete pronaći na lijevom sidebaru).
Nadam se da ćete pronaći nešto zanimljivo za sebe :-)

I made a little links update for My blog list, Interesting sites and Interesting books (you'll find links (buttons) on the left sidebar).
I hope you'll find something interesting for yourself :-)


04 kolovoza 2010

Brojevne gredice / Number Rods



Brojevne gredice su prvi matematički pribor s kojim se djeca susreću u Montessori grupi. Pomoću njih djeca taktilno i vizualno percipiraju količinu od 1 do 10, te uče redoslijed od 1 do 10. Svaka gredica označava jedan broj. 
Pribor se sastoji od 10 drvenih gredica - najmanji broj, jedan, ima 10 cm, a najveći broj, deset, ima 1 m. Brojevne gredice se razlikuju od crvenih gredica (iz senzomotorike) po tome što su naizmjenično obojani u crvenu i plavu boju (10 cm crvena boja, 10 cm plava boja itd.). 
Djeca s ovim priborom počinju raditi s cca 4 godine.
U slučaju jako slabovidne ili čak slijepe djece preporučuju se glatko-hrapave gredice kako bi ih dijete lakše opipom razlikovalo ili pak brojevne gredice s velikim kontrastom između boja (npr. gredice su žuto-plave).
~
Number rods are first math material that children face in Montessori classroom. They allow children tactile and visual perception of the amount of 1-10, and learn the order of 1-10. Each rod means single number.
Material consist of 10 wooden rods - the smallest number, one, is 10 cm, while the biggest number, ten, is 1 m long. Number rods differ from red rods (sensorial): they are painted in alternating red and blue (10 cm red, 10 cm blue, etc.).
Children starting to work with this equipment with about 4 years.
In the case of very impaired or even blind children are recommended smooth-rough rods, which is easier to differ, or number rods with a high contrast between the colors (eg. yellow and blue rods)

Brojevne gredice se do tepiha nose na isti način kao i crvene gredice (postupak nošenja je objašnjen u postu o crvenim gredicama).
Kad crvene gredice donosimo na tepih, polažemo ih bez nekog reda. 
~
We carry the number rods to the mat in the same way as the red rods (the carrying procedure is explained in post about red rods). 
When we bring the red rods on the carpet, we lays them on the carpet strewn: 


Kad su sve gredice na tepihu, slažemo ih po dužini - od početka tepiha (počinjemo s najdužom gredicom uz gornji rub tepiha. Ostale slažemo nakon nje, prema sebi). Djetetu treba reći da se preko brojevnih gredica ne prelazi dlanom kao preko crvenih gredica jer uz ovaj pribor ne očimo o dužini, učimo brojeve. Zbog toga bi bilo dobro da prvu (ili prve dvije) gredicu slaže odgojitelj, a ostale može dijete.
Također je bitno da je crveni segment svih gredica uvijek s lijeve strane.
~
When all the red rods are on the carpet, we put them by the length from the beginning of the mat (start with the longest red rod along the upper edge of the carpet. We put other upon it, to ourself). The child must be said thad we do not cross with our palm along the entire length of number rods, because with this material we don't learn about the length, we learn the numbers. Therefore, it would be good if the first (or first two) number rods put teacher, other rods can put a child.
It is also important that the red segment of all the number rods is always on the left.

Kad su sve gredice složene, provodimo lekciju u tri stupnja:
When all the number rods are complex, we are implementing a three period lesson: 
1. 
Izdvajamo tri najkraće gredice i s punim dlanom obuhvatimo najmanju brojevnu gredicu - kažemo "Jedan". Dijete, ako želi, ponavlja za nama (nakon svake gredice). Zatim uzimamo drugu gredicu i uhvatimo ju prvo za crveni segment i kažemo "Jedan", pa za plavi i kažemo "Dva". Uzimamo treću gredicu te govorimo "Jedan, dva, tri", hvatajući svaki segment; počinjemo s lijeve strane.
~
Emphasize three shortest rods and place a full palm on the smallest number rod - then we say "One." The child, if she want repeats after teacher (after each rod). Then take the next rod and catch it first for the red segment and say "One", and then the blue segment and say "Two." We take the third rod saying, "One, two, three", catching each segment; we start with the left side of the rod. 


2.
Dijete nam po nalogu pokazuje, opipava, nosi (ili sl.) broj. / The child shows us, palpated, wearing (or similar) number on our command. 

3.
Dijete imenuje broj koji mu pokažemo. / The child says the name of te number we show him.

Ako je dijete zainteresirano, možemo nastaviti s brojevima većim od 3. Bitno je da su uvijek 2 poznata broja i samo 1 nepoznat.
~
If a child is interested, we can proceed with greater numbers than 3. It is essential that there are always 2 numbers known and only 1 unknown. 

I s ovim priborom možemo napraviti mnoge zanimljive dodatne vježbe. Evo nekih koje su meni omiljene:
You can do with this equipment interesting extensions, too. Here are some that are my favorites: 
  • brojanje i hvatanje samo crvenih ili samo plavih segmenata na svim brojevnim gredicama (ovu vježbu nudimo djeci kad su naučila brojati više od 20)  /  counting and catching only red or only blue segments, numbering in all number rods (we offer the children this exercise when they learned to count more than 20) 
  • slaganje brojevnih gredica na udaljenim tepisima. Jedan tepih je prazan. Kod njega stoji starije dijete ili odgojitelj koji zadaju koju brojevnu gredicu treba donijeti (npr. donesi mi broj 5). Dijete donosi zadanu gredicu na prazan tepih i segmente broji na glas. Zahtjevnija varijanta je kad kažemo npr. Donesi broj 14. Tada treba donijeti dvije gredice čiji je zbroj 14 - npr. gredice br. 10 i br. 4. / working on two distant carpets. One carpet is empty. Next to it is an older child or educator who say command - which number rod should she bring (eg, bring me number 5). A child brings red rod on the empty carpet and count the segments out loud. The severe version is to say,for eg. Bring number 14. Then child has to bring the two number rods which is the sum of 14 - eg, rods no. 10 and no.4. 
  • donošenje gredice za 1 broj veće ili manje od zadane (djetetu kažemo: Donesi gredicu koja je za jedno polje manja od ove.)  /  bringing number rods bigger or smaller for a number than the default (Bring me number rod that is for one number/field smaller than this one.) 
I'm linking up to:

03 kolovoza 2010

The Versatile Blogger Award


N (The Learning Ark) mi je dala nekoliko nagrada. Budući da sam o Sweet Blog Award i o Outstanding Blogger Award već pisala, ovaj put pišem post o The Versatile Blogger Award za svestrane bloggere.
N, puno ti hvala za ove lijepe nagrade! Uživam čitajući tvoj zanimljiv i inspirativan blog. Svima koji još nisu, preporučujem da svrate na blog The Learning Ark jer je pun zanimljivih Montessori aktivnosti.
N (The Learning Ark) gave me some awards. Since I already wrote about the Sweet Blog Award and Outstanding Blogger Award, this time I write a post about The Versatile Blogger Award. 
N, thank you very much for these beautiful awards! I enjoy reading your interesting and inspiring blog. For all those who have not yet, I recommend you stop by the blog The Learning Ark because it is full of interesting Montessori activities. 


Pravila nagrade su / The rules are:
- Give this award to 10 sweet bloggers.
- Make a post about the award including the picture and mention the person who gave it to you.
- Put the award on your blog.

- Let your nominated 10 know you’ve awarded them by leaving a comment on their blog.

The Versatile Blogger Award dajem ovim blogovima (trudila sam se izabrati one koji još nemaju ovu nagradu):
The Versatile Blogger Award I give these blogs (I tried to choose those who do not already have this award): 

Edit (9.8.2010.): Zahvaljujem i Alison (Itsy Bitsy Learners) na The Versatile Blogger Award. Ako još niste, pogledajte njen blog - pun je zanimljivih aktivnosti i korisnih savjeta.
I thank Alison (Itsy Bitsy Learners) on The Versatile Blogger Award, too. If you have not already, check her blog - full of interesting activities and useful tips. 

31 srpnja 2010

Crvene gredice / The Red Rods



Pribor za rad se sastoji od deset crvenih štapova (gredica) koje se razlikuju u samo jednoj dimenziji - dužini. Najduža crvena gredica ima 1 m, a najkraća 10 cm. Glavni cilj ove Montessori vježbe je razlikovanje djetetu apstraktnih pojmova d u g a č k o  i  kratko. Kao i ružičasti toranj i smeđe stepenice, i ovu vježbu djeca rade od prvog dolaska u vrtić (mogu ju raditi od 2,5 godine).
Material for the work consists of ten red rods, which differ in only one dimension - length. Longest red rod is 1 m, and the shortest 10 cm. The main purpose of this Montessori exercise is to distinguish abstract concepts of  l o n g  and short. The children can work with this material from their first arrival at school (from 2.5 years). 

Kratke gredice na tepih donosimo s obje ruke, ispruženih dlanova. Dugačke gredice nosimo na isti način (dijete gredicu uhvati dokle može dosegnuti s rukama: mala djeca nisu u mogućnosti dohvatiti krajeve), ili okomito ispred sebe (ja sugeriram taj način zbog sigurnosti u grupi - da ne bi bilo ozljeđenih; naime najčešće imamo 20 ili više prisutne djece pa je malo prostora). Moram priznati da je bolji prvi način zbog osjećaja za dužinu, ali sve ovisi o uvjetima:
We bring short rods on the carpet with both hands, palms outstretched. We are carrying long rods the same way (the child reach with hands where she can: very young children are not able to reach ends), or vertically in front of you (I suggest this way for the safety of the group - to prevent injuries; in fact, we have 20 or more children every day present, so there is a little space). I must admit it is better the first way because of feeling for the length, but it all depends on the conditions: 



Kad crvene gredice donosimo na tepih, polažemo ih bez nekog reda:
When we bring the red rods on the carpet, we lays them on the carpet strewn: 

Kad su sve gredice na tepihu, slažemo ih po dužini - od početka tepiha (počinjemo s najdužom gredicom uz gornji rub tepiha. Ostale slažemo nakon nje, prema sebi).
Gredicu koju ćemo složiti ne stavljamo odmah uz prethodnu, već ju stavimo na malu udaljenost od prethodne (već složene) gredice i dlanom prelazimo duž cijele gredice. Tada ju prislonimo uz prethodnu. Ovo je dobar način da dijete uoči razliku u dužini između gredica (i komparira: npr. dugačak, duži, najduži)ako ih je nosilo do tepiha u okomitom položaju (kao što sam opisala iznad).
When all the red rods are on the carpet, we put them by the length from the beginning of the mat (start with the longest red rod along the upper edge of the carpet. We put other upon it, to ourself). 
We do not put next red rod right by the previous, but put it on a small distance from the previous (already arranged) red rod  and cross with palm along the entire length of red rod. Then we lean it to the previous. This is a good way for the child to see and feel the difference in length between the red rods (and compared: eg. long, longer, longest) when they were carried to the mat in a vertical position (as I described above). 

Kad su sve gredice složene, dijete obilazi tepih i gleda kako pribor izgleda iz ptičje perspektive.
When all the beams are done, a child is walking around the carpet and watch how this material looks from a bird's perspective. 


Kontrola pogreške se (osim vizualnim putem) obavlja i s najkraćom gredicom. Njome klizimo uz ostale gredice kako bismo vidjeli da li razmak odgovara duljini najkraće gredice.
Control of error is (except visually) done also with the shortest red rod. We slides with it along with other red rods to see if a space corresponding to the length of the shortest red rod. 



Na kraju, gredice vraćamo na policu počevši od najduže.
In the end, we put red rods back on the shelf, starting with the longest.

Djeca vole razne dodatne vježbe:
Kids love a variety of additional exercises:
  • mjerenje različitih predmeta ili dječje visine pomoću crvenih gredica / measurement of various items or children's height with red rods 
  • slaganje crvenih gredica na udaljenim tepisima / working on two distant carpets
  • slaganje labirinta - djeca kroz labirint hodaju ili puze. Budući da nije velik razmak, usavršavaju kontrolu pokreta, osjećaj za ravnotežu, balansiraju:  /  setting up a maze - kids walking or crawling through the maze. Since there is not much space, improve control of movement, sense of balance:
  • slaganje crvenih gredica s povezom na očima / working blindfolded
  • kombiniranje crvenih gredica sa smeđim stepenicama (ovaj način slaganja djecu najčešće podsjeća na bor ili antenu):  /  combine red rods with brown stairs (usually, this way often reminiscent of pine or antenna): 

25 srpnja 2010

Rješavanje sukoba među djecom / Dealing with conflict

Pilar (Montessori Matters) je napisala članak na MariaMontessori.com o tome kako riješiti konflikte među djecom. Članak je po mom mišljenju koristan i opisan način rješavanja konflikta među djecom se može primijeniti i kod kuće i u vrtiću.
Ako vas zanima, pročitajte: Conflict: Break It Up And Break It Down

Pilar (Montessori Matters) wrote an article on MariaMontessori.com on how to resolve conflicts between children. In my opinion, this article is useful and that way of resolving conflict between children can be applied both at home and kindergartens.
If you are interested, read: Conflict: Break It Up And Break It Down

24 srpnja 2010

Planet Zemlja II.


Već sam prije pisala o nekim aktivnostima na temu Planeta Zemlja. Ovaj put ću predstaviti knjige i dječje enciklopedije koje smo najčešće koristili.
I have already written about some activities on planet Earth. This time I will present children's books and encyclopedias, which we commonly used. 



Priča, priča, pričica... je knjiga s pričama o divljim životinjama iz cijelog svijeta. Ilustracije mi se nisu svidjele (djeci su se svidjele, ali nisu kvalitetne), ali su priče zgodne:
Priča, priča, pričica... is a book with stories about wild animals from around the world. I did not like illustrations (the kids liked, but illustrations are not of high quality), but the stories are nice: 

Kolegica je kupila ovu kvalitetnu knjigu koja opisuje običaje i način života širom svijeta. Fotografije su također predivne:
Colleague has purchased this high quality book that describes the customs and lifestyles around the world. The photographs are also beautiful: 

Poster povodom Dana planeta Zemlje (iz časopisa Zvrk) - gornji dio je čist i nezagađen, a donji je zagađen, pun tvornica:
Poster on the occasion of Earth Day (from the magazine Zvrk) - The upper part is clean and unpolluted, and the bottom is polluted, full of factories: 

Praktični život: nizanje kontinenata (kontinenti su izrezani od kolaž papira i plastificirani). Djeci se ova aktivnost jako svidjela:
Practical life: stringing of the continents - instead of beads (the continents are cut from paper and laminated). The children are really liked this activity: