Jean Piaget je govorio o konzervaciji količine. To je razumijevanje da se kvantitativna svojstva (u ovom slučaju količina vode) predmeta ne mijenjaju unatoč promjeni vanjskog izgleda.
Na policu područja praktičnog života stavila sam košaricu s bočicama raznih veličina i oblika (uske, široke, visoke, niske itd.). Na svaku bočicu sam stavila oznaku do kuda dijete treba naliti vodu. Za oznaku sam upotrijebila lak za nokte jer se ne ispire pod vodom. Dijete koje želi raditi ovu vježbu treba naliti vodu do oznake. Zatim preljeva iz jedne bočice u drugu. Budući da u grupi imam mlađu djecu, gotovo nitko od njih ne uočava da je količina vode ista. Kad ih pitam gdje ima više vode, kažu da u određenoj bočici ima manje ili više vode (ovisno o izgledu bočice).
Djeca prije šeste godine života nisu u stanju uočiti da je ista količina vode iako su bočice različite.
Ideju za ovu aktivnost dobila sam od jedne prijateljice iz drugog vrtića.
Draga moja blog ti je predivan...
OdgovoriIzbrišiPoslije čitanja i pregledanja ovog bloga odlučila sam da budem jednog dana Montessori baka :))..(kasno je da još jednom budem mama)...Toliko lijepih stvari sam pročitala i vidjela, svaka ti čast.
LP
Phoenix
Hvala Phoenix!
OdgovoriIzbrišiLove this idea - I'll have to bookmark it for James in a few years!
OdgovoriIzbrišiThanks Mari-Ann :-)
OdgovoriIzbrišiWhen I was in teacher college, we had to do a child study based on Piaget's conservation findings. It was really fun and the bottle activity you described was one of the things I did with my "child" for the study.
OdgovoriIzbrišihttp://theadventuresofbear.blogspot.com
Children in my class are loving this activity ;-)
OdgovoriIzbriši